Doorontwikkeling is de kern van vooruitgang. Letterlijk en figuurlijk in dit geval. Wij introduceren namelijk diesel HVO.7 als de volgende stap naar energie-efficiënte brandstoffen. Deze brandstof, bestaande uit 93% diesel (B0) en 7% HVO (geen FAME), biedt u namelijk betere producteigenschappen en toepasbaarheid dan diesel met andere biobrandstoffen.
efficiënt omgaan met energie
Het doel van de Europese Commissie is om in 2050 het eerste klimaat neutrale continent in de wereld te zijn. Als tussendoel voor 2030 is een CO2-reductie van 55% ten opzichte van 1990 vastgelegd. Een van deze Europese afspraken is dat in 2030 14% van alle brandstof voor vervoer en transport uit hernieuwbare energie bestaat. Deze groep veroorzaakt namelijk bijna een kwart van de totale CO2-uitstoot.
Vanwege het aanscherpen van de Europese (en Nederlandse) doelen wordt het target voor CO2-reductie steeds hoger waardoor het gat tussen de huidige en gewenste situatie steeds groter wordt. Het gevolg is dat de mobiliteitssector het komende decennium moet versnellen op het gebied van verduurzaming. Brandstoffen uit hernieuwbare bronnen, zoals HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), zijn daarbij een belangrijk middel.
HVO wordt nu al ingezet in verschillende verhoudingen waaronder pure HVO.100 of HVO.20 (80% diesel en 20% HVO). Met de introductie van diesel HVO.7 nemen wij de volgende stap in verduurzaming van het brandstoffenassortiment. Het vervangt echter niet de courante diesel B7 met als biobrandstof FAME.
Diesel HVO.7: de optimale combinatie tussen kwaliteit en duurzaamheid
HVO is een derde generatie biobrandstof, die efficiënter en toekomstbestendiger is dan FAME. De chemische samenstelling van HVO is namelijk vergelijkbaar met die van fossiele diesel. Daarom wordt HVO gezien als de volgende logische stap als bijmenging met fossiele brandstof en uiteindelijk naar 100% biobrandstof, naast alternatieven als elektriciteit en waterstof.
Diesel HVO.7 heeft uitstekende producteigenschappen, is zeer geschikt voor koudere weeromstandigheden en kent minder problemen met filterverstopping. Diesel HVO.7 bevat namelijk geen FAME en trekt als gevolg daarvan geen water aan, waardoor er minder kans is op verstopte filters. Toch blijft een schone en veilige omgeving voor de brandstofopslag het belangrijkste wapen in het bestrijden van filterverstopping en brandstofproblemen.
HVO in pure vorm levert een hoge besparing van C02-uitstoot en andere fijnstof. In de verhouding van HVO.7 als alternatief voor diesel B0 leidt dit tot een CO₂-reductie van 6%. HVO.7 als alternatief voor diesel B7 leidt tot vergelijkbare CO₂-emissies.
Alle informatie over (TRAXX) diesel HVO.7 vindt u in onze speciale brochure die u hieronder kunt downloaden.
Lees hier alles over (TRAXX) diesel HVO.7
Download brochureMeer informatie over HVO.7 of HVO?
Wenst u meer informatie over HVO.7 of over HVO in het algemeen? Neem dan contact op met uw accountmanager of met onze binnendienst via 0513 – 65 70 10 of per e-mail aan info@slumpoil.nl.